Hvad sker der når jeg er frigivet?

Når du er frigivet har du ret til at ro på åen alene i klubbens kajakker.
Nogen finder dog tryghed ved at ro sammen med andre eller har lyst til, og brug for, det sociale ved sporten.
Vi har Facebook grupper, som du kan være med i. Her kan man lave et opslag og invitere andre med på sine ture eller sammen arrangere ture på andre åer eller søer, som Østeråen, Jels Sø, Kongeåen, Vidå, Skjern Å, Gudenåen eller Silkeborgsøerne. Klubben har en kajaktrailer, man kan låne til sådanne ture.
Mulighederne er mange, og det er skønt at opleve Danmark og naturen fra vandet.

Kajak & SUP

I Ribe Roklub har vi oprettet holdet, Kajak & SUP - et drop-in hold der er gratis, når du er klubmedlem.
Holdet har som sådan INGEN instruktør, men nogle af os er instruktøruddannede og kan have skiftende indslag med.
Det er derfor muligt at få finpudset teknikken eller få lavet et træningsprogram.
Idéen med holdet er som udgangspunkt, at tilbyde klubbens medlemmer et fast mødetidspunkt en gang om ugen med sikkerhed for at møde andre, og med mulighed for at få trænet intensivt med de mål, man har for sin egen roning..... om det så er ren socialt eller mere målrettet, at blive hurtigere og/eller at avancere til en sværere kajak.

Hvor og hvornår

Træningen foregår onsdag aftener fra kl.19.00-20.00 lokalt imellem Roklubben, Skibbroen og Omfartsvejen.
På den måde bliver vi i tidssrummet nogenlunde samlet, m
en det er selvfølgelig ikke forbudt at tage en tur til Slusen efter træningen.
Vi slutter af med en kold fra kassen eller kaffe og medbragt kage.