Instruktionskursus i kajak

Kurset er et instrukstionsforløb for voksne (18 år) på min 16 timers instruktion og foregår hver torsdag i maj og juni, samt i august. Herefter frigivning på Epp2 niveau. Man skal i forbindelse med instruktionsforløbet bestå en svømmeprøve på 600 m.

Kom på venteliste til kajakinstruktion til 2025.

Praktisk

Klubben stiller kajak, pagaj og sikkerhedsudstyr til rådighed.
Du skal selv sørge for egnet påklædning efter vejret (alm. sportstøj, vindtæt jakke m.m.)
Ekstra skiftetøj er altid en god ide at medbringe.

Frigivelse

Vi underviser efter Dansk Kano og Kajakforbunds regler og efter instruktionsforløbet vil du få udstedt et EPP 2 bevis og blive frigivet til at ro uden instruktør, såfremt færdighederne er opnået. Herefter kan du fri benytte klubbens kajakker, romaskiner og træningsmuligheder, på de tidspunkter som passer dig.
Det kræver dog en speciel frigivelse fra klubbens lokale kajakchef, at få lov til at ro i vinterhalvåret.

Vi har i Ribe Roklub en tradition for en venlig og uformel tone både i det sportslige og i det sociale klubliv, som helt naturlig følger med.

Sådan så instruktionsforløbet ud i 2023

Instruktion i kajak i 2023 vil følge planen herunder. Da der er tale om et instruktionsforløb, kræver det, at du som udgangspunkt deltager i alle instruktionerne. Til sidst udstedes der et EPP2-bevis.
Torsdag d. 11. maj Opstart Ribe Roklub kl. 18.30
Torsdag d. 25. maj Instruktion Ribe Roklub kl. 18.30
Torsdag d. 1. juni Instruktion Ribe Roklub kl. 18.30
Lørdag d. 3. juni Svømmehal Kl. 9.30-11.00 Kæntringsøvelser, redningsøvelser, svømme 600 m